Lighthouse Family
Paul Tucker - grający na instrumentach klawiszowych, spędził wiele lat w Newcastle, próbując znaleźć swoje miejsce na muzycznej scenie. W końcu zniechęcony, sprzedał całe muzyczne wyposażenie i zaczął studiować języki - francuski i niemiecki. Po zakończeniu studiów nie podjął pracy w zawodzie, tylko zatrudnił się w nocnym klubie. Wtedy też Tucker zdecydował się nagrać swoją starą piosenkę - "Ocean Drive". Problem polegał jednak na tym, że mógł ją zagrać, ale nie zaśpiewać.
Paul Tucker - grający na instrumentach klawiszowych, spędził wiele lat w Newcastle, próbując znaleźć swoje miejsce na muzycznej scenie. W końcu zniechęcony, sprzedał całe muzyczne wyposażenie i zaczął studiować języki - francuski i niemiecki.
Po zakończeniu studiów nie podjął pracy w zawodzie, tylko zatrudnił się w nocnym klubie. Wtedy też Tucker zdecydował się nagrać swoją starą piosenkę - "Ocean Drive". Problem polegał jednak na tym, że mógł ją zagrać, ale nie zaśpiewać. Zdeterminowany artysta rozwiesił w całym mieście plakaty, że poszukuje wokalisty.
W tym samym czasie, w Newcastle mieszkał Tunde Baiyewu. Przyjaciele, którzy widzieli plakaty i znali wokalne uzdolnienia Tunde'a namówili go, aby odpowiedział na to ogłoszenie. Kiedy muzycy spotkali się, stało się jasne, że stworzą duet.
Po pierwszej sesji nagraniowej, powstało unikalne brzmienie, którego szukali - mieszanka rytmów afrykańskich i europejskich. W listopadzie 1995 roku ukazała się płyta "Ocean Drive". Pochodzący z niej singiel "Lifted" rozpoczął wspinaczkę na brytyjskiej liście przebojów i w efekcie dotarł do pierwszej piątki notowania. Kolejny album Lighthouse Family, zatytułowany "Postcards from Heaven", ukazał się w 1997 roku. Płyta zwierała takie przeboje jak "Raincloud" i "High".
Latem 2000 roku Paul Tucker i Tunde Baiyewu zaszyli się ponownie w studiu w Newcastle i rozpoczęli pracę nad kolejnym albumem.
W listopadzie 2001, na rynku ukazała się trzecia płyta - "Whatever Gets You Through The Day". Duet nie zmienił swego stylu, polegającego na łączeniu popowych melodii, z elementami soulu i gospel. Jedyną różnicą jest fakt, iż tym razem większość materiału jest bardziej nastrojowa i melancholijna. Płytę promował singiel "(I Wish I Knew How it Would Be To Be) Free" - nowa wersja przeboju Niny Simone, w którą wplecione zostały elementy utworu "One", z repertuaru U2. Płytę wyprodukowali Kevin Bacon i Jonathan Quarmby.
.