Pokemon – Czy już wszystkie masz?

249 2 0 13 marca 2019

serenityphoenix

346 subskrybentów

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestuj się!

2 komentarze

  • askapozamiatala

    sie ***a do rytmu naucz spiewac tu maszdefenicje

    Odpowiedz

  • askapozamiatala

    W szkole pojawiają się co i raz osoby mające problem z wyczuciem rytmu. Są wśród nich uczennice i uczniowie klas gitary, śpiewu a nawet - perkusji. Często są to osoby z ogromną determinacją, zręczne, pracowite, także są wśród nich takie o dużym potencjale wokalnym Zdając sobie sprawę z tego, że nie wolno nam zostawić ich samych z ich problemem podejmujemy się nauczenia ich słyszenia i rozumienia rytmu a w dalszym etapie - tego co nazywa się jego wyczuciem.

    Tak jak z pływaniem czy jazdą na rowerze - nie ma innej metody jak tylko ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia.

    Zaczynamy od rytmów prostych, generowanych przez metronom wystukujący swoje monotonne, nudne tik-tak-tik-tak-tik-tak. Osoba ucząca się wystukuje rytm starając się robić to równo z metronomem. "Wystukiwać" może dowolnie: to może być klaskanie, uderzanie w bębenek lub np. w pudło rezonasowe gitary. Zaczynamy od bardzo wolnego tempa, które stopniowo ulega zwiększeniu do takiego, jakie osoba ucząca się jest jeszcze w stanie równo z metronomem wystukać. Ćwiczymy rytmy na 2, na 4, potem na 3. Zaczynamy od wystukiwania tylko akcentowanej, pierwszej nuty taktu, potem dołączamy następne nuty dbając o nie pomijanie akcentu na pierwszej.

    Nie zaczynamy od pracy z utworem muzycznym w tle. Polecenie osobie uczącej się, żeby starała się wystukać rytm do odtwarzanej lub granej przez nauczyciela muzyki mogłoby wydawać się jej bardziej sympatyczne, muzyczne i zachęcające. Owszem, sympatyczniejsze i milsze ale o wiele, o wiele trudniejsze! Metronom jest rozwiązaniem korzystniejszym i o wiele łatwiejszym dla osób mających problem z powtarzaniem rytmu. Osobie mającej problem z wyczuciem rytmu bardzo przeszkadzają w jego wystukiwaniu melodia i słowa słuchanego utworu muzycznego.

    Dopiero po przebrnięciu z powodzeniem przez etap ćwiczeń z metronomem próbujemy wystukiwania rytmu do granej przez nauczyciela bądź odtwarzanej z nagrania prostej melodii. Dobieramy melodię dobrze znaną, silnie zrytmizowaną i o wolnym tempie.

    Decydująca o powodzeniu procesu wprowadzania w rozumienie i wyczucie rytmu jest cierpliwość i determinacja osób uczących się. Z naszych doświadczeń wynika, że tego akurat im nie brakuje.

    Odpowiedz

Brak komentarzy