Autostrady kłamstw - Manchester
Świeć gwiazdeczko świeć - Arka Noego
Świeć gwiazdeczko świeć - Arka Noego
Jingle Bell Rock - Bobby Helms
Lulajże Jezuniu - Kolęda
Ne Rozumiju - Vix.N
Kolęda dla nieobecnych - Beata Rybotycka
Rapapara - Łydka Grubasa
Szary świat - sanah i Kwiat Jabłoni
Mamo tyś płakała - sanah i Igor Herbut
Merry Christmas everyone - Shakin' Stevens
Gdy śliczna Panna - Kolęda
Pokemon – Czy już wszystkie masz?
249
2
13 marca 2019
Zaśpiewaj również
w aplikacji
Karaoke nr 1 w Polsce
Zaśpiewaj!
Pokemon – Czy już wszystkie masz?
Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestuj się!
2 komentarze
askapozamiatala
Odpowiedz
askapozamiatala
Tak jak z pływaniem czy jazdą na rowerze - nie ma innej metody jak tylko ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia.
Zaczynamy od rytmów prostych, generowanych przez metronom wystukujący swoje monotonne, nudne tik-tak-tik-tak-tik-tak. Osoba ucząca się wystukuje rytm starając się robić to równo z metronomem. "Wystukiwać" może dowolnie: to może być klaskanie, uderzanie w bębenek lub np. w pudło rezonasowe gitary. Zaczynamy od bardzo wolnego tempa, które stopniowo ulega zwiększeniu do takiego, jakie osoba ucząca się jest jeszcze w stanie równo z metronomem wystukać. Ćwiczymy rytmy na 2, na 4, potem na 3. Zaczynamy od wystukiwania tylko akcentowanej, pierwszej nuty taktu, potem dołączamy następne nuty dbając o nie pomijanie akcentu na pierwszej.
Nie zaczynamy od pracy z utworem muzycznym w tle. Polecenie osobie uczącej się, żeby starała się wystukać rytm do odtwarzanej lub granej przez nauczyciela muzyki mogłoby wydawać się jej bardziej sympatyczne, muzyczne i zachęcające. Owszem, sympatyczniejsze i milsze ale o wiele, o wiele trudniejsze! Metronom jest rozwiązaniem korzystniejszym i o wiele łatwiejszym dla osób mających problem z powtarzaniem rytmu. Osobie mającej problem z wyczuciem rytmu bardzo przeszkadzają w jego wystukiwaniu melodia i słowa słuchanego utworu muzycznego.
Dopiero po przebrnięciu z powodzeniem przez etap ćwiczeń z metronomem próbujemy wystukiwania rytmu do granej przez nauczyciela bądź odtwarzanej z nagrania prostej melodii. Dobieramy melodię dobrze znaną, silnie zrytmizowaną i o wolnym tempie.
Decydująca o powodzeniu procesu wprowadzania w rozumienie i wyczucie rytmu jest cierpliwość i determinacja osób uczących się. Z naszych doświadczeń wynika, że tego akurat im nie brakuje.
Odpowiedz
Brak komentarzy