Mikromusic

8 piosenek

Mikromusic, to jedna z ciekawszych formacji młodego pokolenia na polskiej scenie muzycznej. Łączą wiele stylów, ale bazują na jazzie i trip hopie. I ponownie okazuje się, że takie pozornie różne gatunki muzyki tutaj współbrzmią nadspodziewanie spójnie. Enigmatyczny głos wokalistki – Natalii Grosiak jest prawdziwą wizytówką zespołu, który z roku na rok zyskuje coraz większe uznanie. Na swoim koncie mają 3 płyty. Na debiutanckim krążku „Mikromusic” pojawiło się wielu gości, m. Read more on Last.fm

Mikromusic, to jedna z ciekawszych formacji młodego pokolenia na polskiej scenie muzycznej. Łączą wiele stylów, ale bazują na jazzie i trip hopie. I ponownie okazuje się, że takie pozornie różne gatunki muzyki tutaj współbrzmią nadspodziewanie spójnie. Enigmatyczny głos wokalistki – Natalii Grosiak jest prawdziwą wizytówką zespołu, który z roku na rok zyskuje coraz większe uznanie.
Na swoim koncie mają 3 płyty. Na debiutanckim krążku „Mikromusic” pojawiło się wielu gości, m.in. Leszek Możdżer, multiinstrumentalista Sambor Dudziński czy akordeonista Piotr Dziubek. Na przełomie listopada i grudnia 2008 roku ukazał się drugi album zespołu „Sennik”. Tytuł albumu odzwierciedla często powtarzający się w tekstach piosenek wątek snu, a kompozycje sięgają do różnych estetyk m. in. do jazzu, trip hopu, funky, a nawet muzyki ludowej. Całość spajają poetyckie, kobiece teksty Natalii. Ostatnią płytą formacji jest "SOVA" wydana w październiku 2010 roku.
Ta wrocławska formacja znakomicie sprawdza się podczas koncertów. Mocą swojego talentu i oryginalnych aranżacji tworzą niepowtarzalny mikro-klimat, budując szczególną więź z publicznością.
„(...)Natalia Grosiak i ekipa brzmią jakby to był ich debiut. Słychać zarówno głód i świeżość, jak i dojrzałość muzyczną. Mimo, iż każdy utwór traktuje o śnie i jest z nim nierozerwalnie złączony, to tylko nieliczne z nich są prawdziwymi kołysankami. Dominują ciepłe, czasem promienne piosenki. Często jednak przeistaczają się w mocno rozbudowane formy z pełnowymiarowymi improwizacjami, które spokojnie można nazwać jazzowymi. Na pierwszy plan, oprócz Natalii Grosiak prowadzącej melodyjnie cały zespół, wysuwają się klasyczny fortepian, gitara czy trąbka. Spójność przełamują utwory "Kardamon i pieprz" tętniący latynoskim klimatem oraz chłodny, islandzki - "Świat oddala się ode mnie”(...)”
W 2014 roku został wydany drugi koncertowy album pt. ,,Mikromusic w Capitolu". Album zawiera płyty CD i DVD. Aranżacje na septet smyczkowy napisał Adam Lepka.

Wśród swoich sukcesów Mikromusic może wymienić m.in. II miejsce na Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie w 2003 roku, udział w fnałach OPPY oraz Opolskich Debiutów, a także występ w konkursie Top Trendy 2008, podczas którego grupa zdobyła nagrodę prezydenta Sopotu. Zespół został nominowany
do konkursu przez samego Marka Niedźwiedzkiego. Mikromusic ma też na koncie nominację do Yacha za teledysk do utworu „Sennik” (najlepsze zdjęcia). Zespół został również zaproszony do występu na Heineken Open’er Festiwal w Gdyni w 2007 roku.
Muzyka Mikromusic to specyfczna mieszanka wielu gatunków muzycznych. Można usłyszeć w niej fascynację jazzem i trip hopem, odnaleźć odrobinę funky i muzyki ludowej. Całość spajają poetyckie, kobiece teksty
Natalii.
25 listopada 2008 roku ukazała się druga płyta Mikromusic - „Sennik”.

Natalia Grosiak
wokal
Jest jedna z ciekawszych wokalistek młodego pokolenia, śpiewa zarówno jazz jak tez swobodnie porusza się
w klimatach muzyki klubowej i trip hopowej. W pazdzierniku 2006 reprezentowała Polskę w Melbourne
na Red Bull Music Academy. Jej wokale gościły na nagraniach: Kanału Audytywnego, Husky, czy Ctrl-Alt-Delete. Jest współzałożycielką projektu elektronicznej orkiestry Digit All Love. Współpracuje również z artystami z zagranicy: z Mombusem, producentem z Murmańska (Rosja) oraz Fernanda Cardoso, producentka z Sao Paulo (Brazylia). W 2008 roku w Japonii ukazała się międzynarodowa składanka “Beatz International”, na której znajduje się piosenka „From women to women”, która Natalia napisała i nagrała razem z Fernandą Cardoso oraz brytyjską raperką Tor Cesay. W 2009 roku w Brazylii ukaże się pierwsza wspólna płyta Natalii i Cardoso – Herbatta. (www.myspace.com/herbatta).
Piosenki z udziałem Natalii znalazły się na ścieżkach dźwiękowych do flmów:
- Cao sem dono, 2007 (prod. Brazylia) w reżyserii Beto Branta (polska premiera odbyła się na festiwalu Era Nowe Horyzonty 2008).
- Grown ups 2008 (prod. Francja, Szwecja) w reżyserii Anny Novion.
- Droga do raju 2008 (prod. Polska) w reżyserii Gerwazego Reguły.
Natalia Grosiak występuje również na deskach scenicznych: w pierwszym na świecie musicalu bez słów „Scat - od pucybuta do milionera” (rez. Wojciech Kościelniak), do którego muzykę napisał Leszek Możdżer oraz w spektaklu muzycznym „Swing! Duke Ellington Show” w rez. Jarosława Stanka. Gościnnie śpiewa w Teatrze Muzycznym w dyni, grając jedna z głównych ról w spektaklu muzycznym „Francesco” także w reżyserii Wojciecha Kościelniaka. Wokalistka, kompozytorka i autorka tekstów. Absolwentka Wydziału Prawa oraz Filologii Słowianskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Okrzyknięto ja objawieniem Gali Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2007 roku pt. „Steruj krwią swoja do oceanu spokoju” z piosenkami Marka Grechuty w rez. Wojciecha Kościelniaka oraz Koncertu Finałowego pt. „ Muzykanci wielkiego pola” w rez. Cezarego Studniaka.

Dawid Korbaczyński
gitara
Gitarzysta, aranżer, muzyk sesyjny, współzałożyciel Mikromusic. Współpracował m.in. z White House (płyta Kodex 2), formacją La Foy, Katarzyną Mirowską, Teatrem Piosenki we Wrocławiu. Poza Mikromusic na stałe związany z jazzowymi grupami Cool Cats i Family Business. Współtworzy soulowy projekt z wokalistką Mariiją. Ich wspólna piosenka „Tere’s no one” znalazła się na składance Radia Ram – Ram Cafe 2 (złota płyta w ciągu dwóch tygodni). Zespół brał również udział w Nowej Generacji - telewizyjnym show produkowanym przez TV 4.

Robert Szydło
bas
Basista, producent muzyczny i realizator nagrań. Gra na elektrycznych i akustycznych gitarach basowych nie ograniczając się do jednego brzmienia czy gatunku muzycznego. W ciągu kilkunastu lat zawodowej działalności uczestniczył w wielu projektach poczynając od muzyki pop (Mieczysław Szcześniak, Krystyna Prońko, Tatiana Okupnik), soul&gospel (Ruth Lynch & Junior Robinson, TGD, Mate.O) blues-rock (Heavy Blues, Leszek Cichoński Guitar Workshop, Stan Skibby), poezja śpiewana (Wolna Grupa Bukowina, Stare Dobre Małżeństwo, Katarzyna Groniec) czy różnych odcieniach muzyki jazzowej (Artur Lesicki Acou-stic Harmony, Feeling Station, Piotr Dziubek, Chromosomos, Irek Glyk Multisound). Jako muzyk sesyjny nagrał ponad 50 płyt z artystami reprezentującymi najróżniejsze style muzyczne, biorąc równocześnie udział w największych muzycznych wydarzeniach w kraju (m.in. festiwale w Sopocie i Opolu, Heineken Open’er Festival) oraz koncertując w USA, Wielkiej Brytanii Niemczech, Holandii, Szwajcarii, Francji, Macedonii, Rumunii, Węgrzech, Mołdawii, Ukrainie, Czechach, Słowacji. Jako niezależny producent i realizator nagrań od lat współpracuje z wieloma wydawnictwami m.in. EMI, Universal, Polskie Radio, DR, Grami, Mix) i studiami muzycznymi nagrywając dziesiątki płyt różnych wykonawców (Fruhstuck, Funky Groove, W. G. Bukowina, SDM, Etna), muzykę flmową i teatralną.
Debiutancki album Artura Lesickiego Acoustic Harmony zwyciężył jako najlepsza płyta jazzowa 2004 roku w plebiscycie magazynu Gitara i Bas, a Robert Szydło zwyciężył w kategorii “inne style - bas akustyczny”.
Z Mikromusic na stałe związany od 2005 roku.

Robert Jarmuzek
piano
Pianista , zaczynał w Lublinie, gdzie współpracował między innymi z Lubelską Federacją Bardów. Od 2001 roku mieszka we Wrocławiu, pracuje z wieloma muzykami skupionymi wokół Akademii Muzycznej.
Przez kilka lat grał w duecie z Anią Rejdą , stworzył wspólnie z Kasią Mirowską, Kubą Olejnikiem i Przemkiem Jaroszem kwartet jazzowy grający własne aranżacje muzyki flmowej Wojciecha Kilara. Od 2003 roku współpracuje z Leszkiem Cichoński. Z zespołem Guitar Workshop koncertował na wielu festiwalach w Polsce i zagranicą (Niemcy, Francja, Holandia, Czechy). Koncertował również z zespołami VBB i Chromosomos.
Od 2005 roku jest członkiem zespołu Mikromusic a od 2007 zespołu Mariija.
W 2008 roku wystąpił z LUC na gali Fryderyki 2007, Debiutach opolskich z Kasią Mirowską, na TopTrendy z Mikromusic i programie telewizyjnym Nowa Generacja z zespołem Mariija. Oprócz działalności koncertowej zajmuje się także aranżowaniem i komponowaniem.

Adam Lepka
trąbka
Trębacz, absolwent Sekcji Jazzu w klasie Piotra Wojtasika oraz Wydziału Edukacji Muzycznej wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Muzyk sesyjny, dyrygent, aranżer, wieloletni solista Big-Bandu Aleksandra Mazura. Współtworzył wrocławską formację Kanał Audytywny, a obecnie bierze udział w wielu projektach lidera Kanału - L.U.C. ( „Haelucenogenoklektyzm”, „Homoxymoronomatura”, „Planet L.U.C.”).
Jest współzałożycielem Orkiestry Niskobudżetowej, operującej w stylistyce wyrastającej z twórczości Franka Zappy, mającej w dorobku min. transmitowany na żywo koncert w Dużym Studiu PR im. Witolda Lutosławskiego. Ma na koncie współpracę min. z Marią Peszek, Zbigniewem Lewandowskim, Arturem Lesickim, Marcinem Jahrem, Tomaszem Grabowym. Współpracuje również z wrocławskim Teatrem Muzycznym Capitol, biorąc udział, także jako solista, w wielu przedstawieniach (min. “Gorączka”, “Mandarynki i pomarańcze”, “West Side Story”, „Śmierdź w górach”, „Swing! Duke Ellington Show”, „A Chorus Line”).

Michał Czwojda
perkusja
Jest laureatem konkursu perkusistów jazzowych “II Jazz Drummers Meeting” w Grodzisku Mazowieckim. Mimo młodego wieku współpracował już z wieloma znanymi muzykami z kręgu muzyki jazzowej, bluesowej i rockowej, wśród nich byli m. innymi: Wojciech Karolak, Piotr Baron, Tomasz Szukalski, Marek Bałata, Carlos Johnson (USA), Pistol Pete (USA), Maciej Balcar (Dżem), Justyna Steczkowska. Na stałe współpracuje z zespołem “Artur Lesicki Acoustic Harmony”, którego płyta w plebiscycie czasopisma “Gitara i Bas” została uhonorowana mianem płyty jazzowej roku. Współpracuje też z zespołem “Calle Sol” wykonującym muzykę kubańską. Jest podporą wielu projektów piosenki aktorskiej. Grywał z Mariuszem Kiljanem, Olgą Bończyk, Bożeną Krzyżanowską. Na stałe współpracuje z Konradem Imielą i z Katarzyną Groniec co zaowocowało nagraniem podwójnego albumu. Grał w musicalu: “Jesus Christ Superstar” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie a także w musicalach “Gorączka”, “Mandarynki i pomarańcze”, “West Side Story”, “Opera za Trzy Grosze” w Teatrze Muzycznym we Wrocławiu. Ostatnio współpracował z Mateuszem Pospieszalskim przy nagraniach muzyki do przedstawienia teatralnego “W 80 dni dookoła świata sto lat pózniej”.

Maciek Prokopowicz
realizator dźwięku
Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach. Na codzień związany ze studiem ECHO w Św. Katarzynie.
Współpracujący z wieloma frmami nagłośnieniowymi w kraju i za granicą. Odpowiedzialny za stronę dźwiękową również w formacji Mate-o. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.