Standardowa Diagnostyka
1. Upewnij się, czy urządzenie przechwytujące audio jest podłączone poprawnie podłączone do komputera. Jeżeli twój mikrofon ma wtyczkę typu mini-jack (3,5 mm), musi być podłączony do gniazda koloru
czerwonego. Niektóre komputery posiadają gniazda audio w przedniej części obudowy. Sprawdź, czy
mikrofon jest włączony - niektóre mają wyłączniki
😉
Dalsza część dotyczy systemu Windows:
2. Przejdź do ustawień nagrywania.
a) klikając dwukrotnie ikonę głośnika obok zegarka lub (jeśli wyłączyłeś ikonę):
b) Start -> Programy -> Akcesoria -> Rozrywka -> Regulacja głośności
3. Kliknij:
Opcje -> Właściwości. Zaznacz pole
Nagrywanie. Zaznacz na liście
Mikrofon.
4. Wskaż, że chcesz nagrywać dźwięk za pomocą mikrofonu, klikając "Zaznacz" pod kolumną
Mikrofon.
5. Jeśli masz kiepski mikrofon, kliknij
Zaawansowane. Opcje zazwyczaj zależą od zainstalowanych sterowników karty dźwiękowej. Tutaj możesz zwiększyć czułość mikrofonu.
6. Sprawdź jeszcze raz ustawienia głośności. Wróć do ustawień
Odtwarzania. Odznacz ptaszek pod kolumną "Mikrofon". Powinieneś teraz słyszeć się w głośnikach. Na niektórych konfiguracjach sprzętowych może to jednak spowodować nieoczekiwane efekty, np. głośny pisk. Wtedy jako program testujący można wykorzystać Rejestrator Dźwięków
😉
7. Jeżeli nadal nic nie słychać, przechodzimy do szczegółowej diagnostyki.
Start -> (Ustawienia) -> Panel Sterowania -> Dźwięki i urządzenia audio -> Głos -> Testowanie sprzętu
8. Postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Jeżeli nadal brak rezultatów, przechodzimy do sterowników.
9. Naciśnij kombinację klawiszy: WINDOWS + PAUSE|BREAK. Przejdź do:
Sprzęt -> Menedżer urządzeń
10. Odnajdź grupę
Kontrolery dźwięku, wideo i gier. Jeżeli pojawił się wykrzyknij, występuje konflikt sprzętowy lub nie ma sterowników. Spróbuj zainstalować lub zaktualizować sterownik.
11. Przejdź znów do
Panelu Sterowania. Powinieneś mieć narzędzie do zarządzania dodatkowymi efektami Twojej karty dźwiękowej. Bądź ostrożny! Być może tam trzeba aktywować opcje związane z mikrofonem.
12. Jeśli masz problem z nagrywaniem dźwięku
tylko w serwisie iSing.pl, być może nie zaakceptowałeś żądania o
dostęp do kamery i mikrofonu przez stronę. Jeżeli w ogóle nie otrzymałeś takiego pytania, koniecznie zaktualizuj wtyczkę
Flash Player:
http://get.adobe.com/flashplayer
Użytkownicy innych systemów operacyjnych (Linux, Mac OS) raczej mają już duże doświadczenie, więc sobie poradzą
🙂
Poradnik na licencji Public Domain. Można go zmieniać i aranżować, dodać zrzuty ekranów (nie mam teraz czasu na to)...
🙂